Ce alimente trebuie să consumi pentru a avea un par si unghii sănătoase

În postul anterior am pomenit de ingrijirea părului pe timp de iarnă… trebuie neapărat să ştii că un păr şi unghii sănătoase se obţin printr-un stil de viaţă sănătos.

Iată de ce elemente nutritive au nevoie părul şi unghiile tale pentru rezistenta şi luciu suplimentar.

Biotina / Vitamina H – se găseşte în: banane, fasolea, conopidă, ouă, arahide şi somon. Poateîmbunătăţi calitatea firului de păr.

Omega 3, acizi grasi – pentru a obţine un păr strălucitor introduce în dieta ta mai multa omega 3. Deficitul de acizi graşi esenţiali poate duce la un scalp uscat sau mătreaţă. Alimentele indicate pentru a  avea un aport crescut de omega 3 sunt: ouă, seminţe de in, ulei de peşte, macrou, somon, sardine, spanac, ton şi nuci.

Proteinele
– aportul de proteine este important atunci când vine vorba de parul şi unghiile tale. Ambele sunt facute din proteine structurale, cunoscut sub numele de keratina. Trebuie să mănânci: pui, ouă, carne roşie slabă, produse lactate, nuci, fructe de mare, soia şi cereale integrale.

Vitamina A – ajuta la producerea unui substanţe pentru scalp cunoscut sub numele de sebum. Alimente care conţin vitamina A: caise, broccoli, pepene galben, morcovi, branza Cheddar, galbenuşul de ou, mango, fulgi de ovăz, spanac şi cartofi dulci.

Zinc
– este un alt nutrient activ în sprijinirea funcţionarii sistemului imunitar şi are un rol important în formarea ţesutului conjunctiv. Zincul este componenta a sute de enzime din organism, unele dintre ele reglementeaza capacitatea organismului de a face proteine noi, care vor deveni blocuri de păr sănătos şi de unghii. Alimentele pe care este bine sa le consumi: fasole verde, carne de vită macra, homar, stridii şi soia.

Did you like this? Share it:

Adauga comentariu...

comentarii cu facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *