Exercitii fizice – dis de dimineaţă

Exerciţii fizice regulate

Activitatea fizică poate fi clasificată în 2 categorii:

exerciţii aerobe şi

anaerobe.

Exerciţiile aerobe implică mişcări musculare ample cu o anumită durată de timp, exerciţii care se regăsesc în activităţi ca:
– jogging-ul
-mersul rapid
-antrenamentele de aerobic

Când introduci mişcări aerobe în rutina zilnică, inima şi sistemul cardiovascular devin mult mai sănătoase. În plus îţi modifici dispoziţia pentru că aceste exerciţii reduc stresul şi tensiunea.

Exerciţiile anaerobe dezvoltă ţesutul muscular şi includ activităţi ca:

-antrenamente de rezistenţă
-antrenamente cu greutăţi

Doar 20 minute de exerciţii anaerobe în fiecare zi pot produce o schimbare dramatică a formei şi condiţiei corpului dvs. Masa musculară protejează masa osoasă, ceea ce e foarte important în special pentru femei.

!!! Sunt recomandate 30
minute de activităţi
moderate de 5 ori pe
săptămână.

 

Puterea musculară

Exerciţiile fizice dezvoltă masa musculară şi pe măsură ce ai mai multă masă musculară-arzi mai multe calorii, chiar şi atunci când nu exersezi.

• Fiecare kg de masă musculară arde 30-31 calorii pe zi.

• Fiecare kg de grăsime arde doar 4 calorii.

Rata la care organismul dvs. arde calorii atunci când este în repaus se numeşte Rata Metabolică în Repaus, sau mai simplu metabolism. Creşterea metabolismului prin exerciţii face procesul de menţinere sau control al greutăţii mult mai uşor.

Construirea de masă musculară slabă prin exerciţii vă poate ajuta să schimbaţi forma corpului dvs. în modul în care vă doriţi. Consumul zilnic de proteine cu conţinut scăzut de grăsimi, vă poate ajuta să construiţi masa musculară slabă. Fără un consum adecvat de proteine, corpul dvs. va “fura” proteine de la muşchi şi organe.

!!! A mânca proteine după
efortul fizic ajută
musculatura dvs. să se
recupereze în urma unor
activităţi intense.

Sursa: nutritie-sanatoasa.ro

Eu cu greu fac faţă, îmi propun ca în fiecare dimineaţă să fac -macar 15-20 min. de exerciţii, am perioade şi perioade. O perioadă mă ţin de treabă  şi fac timp de 3zile, apoi vreo 3-5 zile sau o săptămână uit să mai fac… şi o iau de la capăt cu promisiuni şi acţionez, am şi o bicicletă de cameră (medicinală), îmi amintesc că 3 luni de zile m-am ţinut de treabă, îmi luam o cărticică şi mă urcam pe bicicletă, citind trecea timpul mai repede… şi mă opream când îmi indica 3km… Acuma trebuie să o iau de la capăt că de vreo câteva luni am uitat de bicicletă…

Nu fac mişcare pentru că aş fii grasă, pot spune că sunt chiar suplă, dar parcă altfel îmi merge ziua după ce fac mişcare, într-un fel simt că îmi dă putere -energie-. Consider că o alimentaţie sănătoasă îmbrăţişată de mişcare mă ajută să fiu în formă şi cu poftă de viaţă. Acuma mi-am propus (din nou)  să fac regulat exerciţii până când îmi va intra în automatism şi astfel să nu mai treacă nicio zi fără sport. Am să ataşez zilele care urmează exerciţiile pe care le fac eu dimineaţa…

Voi vă propuneţi să faceţi mişcare sau sport? Dacă da, menţineţi un ritm constant?

Did you like this? Share it:

Adauga comentariu...

comentarii cu facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *