lipsa stresului

Ai văzut / cunoşti vreo ţigancă care să nu poată să rămână însărcinată? Sau care să nască prin cezariană? Sau care să nu poată alăpta? Este interesant cum ţigăncile nu au astfel de probleme deşi trăiesc în medii să le numesc bizare. Cred că totul  se datorează faptului că ele nu sunt stresate!!! Statul încurajează lenea ţiganilor prin sumedenia de ajutoare sociale (dar asta e o altă discuţie). Să revin la stres pentru că stresul este noua vedetă… Tu ştii ce este stresul? Şi dacă eşti afectată de el?

Ce este stresul?

Un endocrinolog canadian, Dr. Hans Selye, primul medic care a vorbit despre stres, l-a definit ca “raspunsul nespecific al corpului la o agresiune”. Pe termen lung, aceste reactii fizice la stresul mental au o presiune enorma asupra sistemului imunitar, inimii si creierului.

Nu cantitatea de stres este cea care iti afecteaza sanatatea, ci
felul de a reactiona in fata situatiilor stresante. In mod paradoxal, reactiile la stres pot avea efecte pozitive asupra imunitatii pe termen scurt. Stresul pozitiv este un factor stimulator. Iata 6 situatii in care stresul poate fi gestionat in doua feluri diferite:  citeşte mai departe…

 

Stresul a devenit o boală!!!

Stresul a fost denumit “boala secolului XXI” pentru ca din ce in ce mai multe persoane au devenit adevarate victime ale stresului, pentru ca s-au confruntat la un moment dat cu aceasta problema. Mai mult decat atat, sanatatea le-a fost afectata in mod iremediabil.
Stresul este definit ca un sindrom de adaptare pe care individul il realizeaza in urma agresiunilor mediului, este un ansamblu ce cuprinde incordare, tensiune, constrangere, solicitare, tensiune.

Sursele stresului difera de la o persoana la alta, efectele acestuia variaza si ele in functie de persoana.
Noi ne-am informat si am cerut parerea doctorului Ioan Coconete, medic primar la Policlinica Codlea. Iata ce am aflat:
Domnule doctor,cum definiti stresul?
“- Stresul reprezinta o afectiune neuro psihica determinat de agenti externi negativi asupra sistemului neuro- vegetativ. Aici vorbim de factorul agresiv si de factorul agresat”
Ce fel de persoane sunt predispuse la stres?
“ – 
La nivel individual, depinde de constitutia fizica si psihica a fiecaruia.
Persoanele introvertite, melancolice, labil emotionale sunt mult mai expuse la agresiunea stresului. Sistemul lor neuro- vegetativ e mult mai latent si atunci sunt predispusi tulburarilor determinate de stres.
In nici un caz, stresul nu poate afecta un om cu un aluat psihic si fizic ce nu isi raporteaza stimulii negativi asupra lui. Acea persoana nu va fi expusa stresului.”
Care sunt principalele simptome fizice ale stresului?
 – Simptomele fizice constau in: palpitatii, ameteli, probleme digestive,  pierderea apetitului culinar sau accentuarea lui, insomnii, dificultati de respiratie, stare accentuata de oboseala, infectii frecvente, balbaiala, reducerea apetitului sexual.”
Ne putem imbolnavi din cauza stresului ?
“ – 
Factorii agresivi sunt responsabili pentru agravarea anumitor stari precum alergiile, astmul ,migrene, eczemele. De asemenea, contribuie la marirea presiunii arteriale si favorizeaza aparitia afectiunilor cardio – vasculare.”
Este foarte important sa luam masuri impotriva stresului, iar domnul doctor ne-a dat cateva sfaturi utile in acest sens: una dintre cele mai eficiente arme este sportul.
Miscarea fizica va induce o stare generala de bine si va intari sistemul imunitar.
Este bine sa va deconectati de trecut, atunci cand sunt amintiri dureroase ce pot provoca un soc emotional.
Incercati sa va acordati suficient timp pentru odihna, timp in care sa va faceti planuri pentru o cina, o iesire in oras, orice va binedispune.
Si alimentatia are unrol important pentru reducerea stresului. Printre alimentele care reduc stresul se numara semintele de floarea soarelui, sursa de potasiu, zinc si vitamina B.
Varza este buna pentru combaterea stresului. La fel de bune sunt usuroiul, avocado, ovazul, polenul. Printre alimentele care accentueaza stresul se numara alimentele grase, cum ar fi produsele si alimentele prajite.
Conteaza foarte mult si psihoterapia in grup care, desi nu se prea practica in tara noastra, este benefica pentru combaterea stresului.
Iata ca trebuie avuta o grija deosebita in viata individuala pentru a evita orice factor nociv care poate duce la stres.
Stresul este inamicul tuturor, afecteaza pe oricine si efectele acestei boli sunt de luat in seama.
Ca sa concluzionam,vorbim de o boala care ne paste pe toti, bogati sau saraci,care poate evolua, care ne ataca mintea si pune stapanire pe emotiile noastre.
Mai mult decat atat, deterioreaza calitatea vietii si afecteaza stare generala (fizica si emotionala ) umana. Putem evita factorii stresanti avand o constitutie foarte bine calculata, printr-un echilibru al vietii bine oranduit, printr-o munca fizica si intelectuala a fiecaruia dintre noi. Citeşte mai mult aici…

 

Notă: Acest post nu este unul discriminatoriu. Termenul de ţigan apare în dicţionar: ȚIGÁN, -Ă, țigani, -e, s. m., adj. I. S. m. 1. Persoană ce face parte dintr-o populație originară din India și răspândită în mai toate țările Europei, trăind în unele părți încă în stare seminomadă.

Did you like this? Share it:

Adauga comentariu...

comentarii cu facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *