Joc de asociere a literelor de tipar mari şi mici

Data trecută când ne-am jucat cu jocul de asociere cu păsări vă spuneam despre aceste planşe cu litere. Planşele au litere mari de tipar  iar copilul trebuie să asocieze literele mari cu cele mici. Ca şi în jocul precedent [joc de asociere cu păsări sălbatice], ne-am folosit de căpăcelele de la cutiile cu lapte, doar că nu le-am mai lipit deasupra, doar le-am decupat cu puţin în exteriorul coturului gri, şi au încăput perfect în interiorul capacelor, astfel le voi putea scoate cu uşurinţă şi refolosi capacele pentru jocul cu numere.

Eu am scos planşa pe cartonaş şi le-am laminat pentru a le putea folosi fără să se deterioreze.  Dacă printaţi pentru prima dată, să nu daţi înapoi crezând că costul printatului şi laminatului e mare, de fapt e extraordinar de modic in comparaţie cu alte jocuri care trebuiesc achiziţionate… pe mine m-a costat 8 lei.

Aşa arată cartonul reciclabil (dar nu e neapărat nevoie de el), eu l-am ales jocul în acest mod deoarece copiilor mici le place să facă tot felul de introduceri, şi li se va părea amuzant să fixeze capacele în locurile destinate, astfel învaţă în mod plăcut, fără să îşi dea seama, prin joacă.

În interiorul “dosarului” am pus planşa urmând să asocieze capăcelele.

Dar aceste capace se pot folosi cu succes şi fără acest dosar.

Dacă doriţi planşele le puteţi descărca în format pdf de aici, mai trebuie să le printaţi şi spor la joacă!

Did you like this? Share it:

Adauga comentariu...

comentarii cu facebook

5 thoughts on “Joc de asociere a literelor de tipar mari şi mici

  1. Imi place mult jocul de asociere…cu siguranta o sa-l copiem si noi acasa la momentul potrivit. Sofi momentan tatoneaza cu cititul….citeste mult :) …dar deocamdata isi foloseste doar imaginatia, si nu cititul efectiv. Noi lucram mult pe asocierea sunetelor cu cuvintele…o sa povestim si pe blog in curand.
    Mi se pare tare potrivit jocul si in asocierea cu literele de mana, cred ca va ajuta mult ulterior.
    Sincera sa fiu am vazut multe reticente pe blogurile mamicilor privind invatarea literelor de mana, lasand acest lucru pentru scoala.
    Am observat ca, fiind intr-o perioada senzitiva de limbaj sau scriere, copiii absorb mult mai usor aceste notiuni, iar exercitiile de scriere cu literele de mana sunt minunate, mai ales atunci cand sunt efectuate cu creta sau la tavita cu nisip…se imprima in memoria tactil-kinestezica si pot fi mult mai usor redate ulterior.

  2. Mă bucur enorm de mult pentru că vă place jocul şi-l găsiţi util.
    Jocul cu literele de mână şi mie mi se pare extraordinar, dar când îi va veni timpul cu siguranţă îl vom pregăti. Până atunci exersăm cu joculeţe care antrenează memoria vizuală şi asociem suntetul literei cu semnul grafic.
    Eu consider că literele de mână le va invăţa în următoarea etapă, după ce pe cele de tipar le va insuşi fără nicio confuzie. Încă sunt mici, nu ştiu cât timp are fetiţa ta (edit: acuma am vazut ca are 3 ani si 3 luni -sa-ţi trăiască!).. dar în cazul nostru avansăm după ritmul fetiţei şi las la latitudinea ei urmând ca eu să o observ şi să trec la următorul pas dacă e cazul sau să repetăm pentru a nu “uita”.
    De asemenea trecerea de la limbaj la scriere m-am gândit să o facem treptat, momentan a împlinit 2ani şi 10 luni, dar după 3,5-4 ani poate va fi capabilă să facem trecerea la acest pas, desigur, până atunci exersăm “scrierea” trasând tot felul de forme (in sare fina, nisip, mălai etc.)şi chiar literele de tipar, doar aşa ca antrenament, pentru că vezi, literele de mână au nevoie de fineţe de o motricitate fină foarte exersată pentru a reuşi toate ondulaţiile în mod frumos şi nefrustrându-se că nu-i iese :)

  3. Da, foarte frumos joc. Exact asta facem si noi, asociem sunete cu litere, dar acum am trecut la pasul urmator, asocierea sunetelor cu cuvinte.
    Iar motricitatea fina se poate exersa minunat zilnic, cu tot felul de exercitii…Sofi are in permanenta materiale la dispozitie cu margelute, foarfeci, scobitori si alte minunatii.
    Vorbisem de curand cu o educatoare 3-6 Montessori despre literele de mana, iar ea mi-a confirmat banuiala…copiilor le este mult mai usor sa invete direct literele de mana decat literele de tipar (perioada mintii absorbante). Sunt mult mai cursive si line. Dar, din punct de vedere psihologic, in momentul in care, la scoala, va invata literele de mana, va fi ca un fel de corectie; adica asa cum a invatat ea nu e bine, nu e acceptat, nu e corect.
    Pana la urma, insa, cel mai important este sa-ti observi copilul si sa mergi doar pe directia pe care ti-o arata el.

    1. Interesanta opinia educatoarei… adevarul este ca inca nu am facut documentatii mai elaborate pe tema literelor de mana… dar poate ar fi o idee buna ca pe mai incolo sa facem activitati care sa implice memoria vizuală pentru a le recunoaste. Oricum daca va fi pregatita sa treaca la acest pas, -mai devreme decât incepe la scoala – as incuraja-o si i-as oferi tot sprijinul. Forma literelor de mana e aceeasi, nu are ce obiecta invatatoarele daca copilul ajunge sa le invete corect; inca as vorbi cu invatatoarea dinainte, ce si cum …si banuiesc ca ar intelege si ar lasa-o in pace, cu amabilitate si intelegere se pot rezolva multe si as spera ca nu ar frustra sau necaji copilul, iar daca s-ar intampla asta, suntem liberi sa schimbam chiar si scoala daca este cazul. Pentru noi mai este mult pana atunci, deocamdata acuma asa gandesc…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *