Echilibraţi-vă greutatea

Echilibrul este cheia unei sănătăţi bune şi a controlului greutăţii. O dietă echilibrată presupune să mâncaţi o varietate de alimente sănătoase din diferite categorii.

Pentru a menţine o greutate normală trebuie să consumaţi tot atâtea calorii câte ardeţi zilnic. Pentru a pierde kilograme trebuie să reduceţi consumul de calorii din mâncare şi să creşteţi consumul de calorii prin exerciţii fizice. Pentru a vă îngraşă trebuie să consumaţi zilnic mai multe calorii decât ardeţi.

Indiferent dacă doriţi să slăbiţi, să vă îngrăşaţi sau să vă menţineţi greutatea, vă ajută foarte mult stabilirea unui scop personal pe care să-l notaţi. Este foarte important să vă stabiliţi nişte scopuri realiste, care pot fi atinse fără prejudicii pentru sănătate.

Fiecare persoană are o greutate şi o configuraţie proprie a corpului care este determinată de raportul dintre masa musculară şi ţesutul adipos.

Indicele de Masă Corporală (IMC)

Indicele de Masă Corporală este un instrument de evaluare a greutăţii corporale. Este considerat o măsurătoare mai eficientă decât cântărirea. O valoare a indicelui de 25 indică un surplus de greutate, iar peste 30 indică obezitate.

Menţinerea unei greutăţi corporale normale este esenţială dacă vreţi să vă bucuraţi de o sănătate deplină. Monitorizaţi-vă cu regularitate IMC (valori normale: 18,5 – 24,9).

Did you like this? Share it:

Adauga comentariu...

comentarii cu facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *